всеукраинский информационно-аналитический журнал, посвященный вопросам оптимизации логистических процессов
Новости О журнале Подписка Реклама Доска объявлений
Контакты Партнеры
 

 
 
Свежий номер
Архив
Электронная версия

Письмо редактору
Фоторепортажи
Реклама на сайте


Тема для обсуждения

Авторам
Приглашаем к сотрудничеству



10 октября 2019
Оптимальная маршрутизация для доставки стройматериалов
Доставка стройматериалов является, пожалуй, наиболее сложной для маршрутизации, и связанно это прежде всего с тем, что доставляемая продукция имеет различные характеристики по весу и объему.
Подробнее

15 марта 2019
Ирина Новикова – новый Генеральный директор «GEFCO Украина»
Группа GEFCO сообщает о назначении Ирины Новиковой на должность Генерального директора «GEFCO Украина».
Подробнее

13 марта 2019
ZAMMLER GROUP святкує 12-річчя!
Сьогодні виповнюється 12 років українській логістичній компанії ZAMMLER! Компанії, яка першою з вітчизняних логістів почала надавати послуги фулфілмента і першою вийшла на міжнародні ринки!
Подробнее
НОВОСТИ


27 октября 2014
СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РИНКУ ЛОГІСТИКИ В УКРАЇНИ

23 жовтня 2014 року в стінах Європейської Бізнес Асоціації зібралися представники провідних логістичних компаній, ключові гравці ринку та експерти, щоб розказати ЗМІ про особливості своєї діяльності та поточний стан справ у цій галузі. Впроцесі жвавої дискусії усі присутнімали нагоду дізнатися, що наразі логістичний сектор демонструє досить хороші результати, незважаючи на вагомі перепони для здійснення такої діяльності в нашій країні.

Так, серед нагальних проблем галузі можна, в першу чергу, виокремити те, що представники влади не завжди йдуть назустріч бізнесу та, на жаль, не всі профільні відомства наразі дослухаються до раціональних пропозицій з боку компаній-членів Логістичного Комітету Асоціації. У зв'язку з цим, Голова Комітету з логістики Асоціації Олег Вержбицький (DBSchenker) слушно відмітив, що з 17-ти звернень бізнесу до компетентних органів влади лише 40 % були почуті владою. Одним із перших питань, яке ініціював Комітет з логістики, та котре ще нажаль залишається непочутим, єобмеження відповідальності перевізника та експедитора за незбереження вантажу при автомобільних перевезеннях.Практика обмеження відповідальності на законодавчому рівні, спрямована на прозорість формування ціни на послуги з перевезення, захист перевізників від відповідальності за збитки у повному обсязі, на забезпечення зменшення вартості послуг страхування вантажів, а також на підвищення якості надання транспортних послуг, що відчує кінцевий споживач товарів.В той самий час, за словами експертів, деякі ініціативи з боку Міністерства інфраструктури все ж є, наприклад, юридичний радник Комітету з логістики на сьогоднішній день залучений до процесу адаптації законодавчої бази профільного Міністерства до норм та приписів Угоди про Асоціацію з ЄС.

З-поміж нагальних питань галузі також фігурує момент спрощення документообігу під час перевезення вантажів  з використанням автомобільного транспорту. Однією з цілей Комітету з логістики є скорочення дозвільних документів у логістичному ланцюгу задля зменшення витрат операторів та кінцевого споживача, на якому також у підсумку відзначаються будь-які складнощі документообігу. Сутність проблеми зводиться до того, що компанії вимушені  використовувати товарно-транспортну накладну особливого формату, який був встановлений Міністерством як обов'язковий для всіх без урахування специфіки перевезень кожного окремого оператора. За словами Максима Сінгнаєвського (DPD), ця прикра незручність призводила до зайвих витрат, адже потрібно постійно друкувати додаткові екземпляри на кожному етапі перевезення. Але на сьогоднішній рішення цього питання існує. Так, представники бізнес-спільноти разом з Мінінфраструктури змогли розробити спільний проект Наказу, який допускає розробку ТТН з урахуванням специфіки бізнесу кожного логістичного оператора. Комітет з логістики наразі продовжує працювати над удосконаленням правил перевезення, звертаючи увагу на усі можливі типи діяльності у цій сфері.

Окрім труднощів із веденням документообігу компанії також відмічають проблему подвійного оподаткування логістичних операцій, а також складну ситуацію з урахуванням ПДВ у міжнародних перевезеннях. На цьому питанні окремо зупинився Олексій Фелів (GideLouretteNouel), який розказав про тривалу та не досить успішну комунікацію з Міністерством доходів і зборів, а також з Державною фіскальною службою, щодо вирішення цих актуальних проблем. Наразі цей аспект потребує додаткової уваги та якнайшвидшого вирішення.

Пан Фелів також зазначив про непорозуміння між владою та бізнесом з приводу відведення земельних ділянок під функціонування портової галузі. Однак, чиновники, почувши про цю проблему, пообіцяли відкликати несприятливий у цьому відношенні законопроект і розпочати спільну розробку нового документу, який би враховував пропозиції бізнесу щодо спрощення цієї важливої для логістики процедури.

Про особливості ринку комбінованих перевезень докладно розповів Ігор Богданов (CONTAINERSHIPS). Комбіновані перевезення є достатньо новим напрямком та передбачають більший ступінь ризиків. Саме тому, важливою є підтримка та розвиток цього сегменту ринку. У цій сфері гостро постає проблема руху контейнера у межах країни з використанням двох і більше типів транспортних засобів. Насправді, шляхи вирішення цього питання лежать на поверхні. Адже потрібно лише звернутися до успішного європейського досвіду, імплементувавши так званий «наскрізний коносамент». В цілому сегмент комбінованих перевезень має успіх у зв'язку з падінням імпорту та зростанням експорту, що створює умови для збалансованого трафіку.

Слід зазначити, що окремим бар'єром для ведення логістичного бізнесу в Україні завжди був і залишається екологічний та фітосанітарний контроль.Сергій Вовк (Центр Транспортних Стратегій) під час дискусії наголосив на вкрай несприятливій ситуації, яка роками турбує бізнес-спільноту та іноземних інвесторів.Мова йде здебільшого про велику кількість корупційних схем, які роками існують у взаємовідносинах з Міністерством екології та природних ресурсів, представники якого, на жаль, не дослухаються до пропозицій іноземних інвесторів. Представники Комітету з логістикиспільно з іншими об'єднаннями бізнесу нещодавно спромоглися домовитися про скасування екологічної декларації, яка мала би припинити свою дію з 30 вересня 2014 року. Однак зараз до Асоціації продовжують надходити скарги про те, що екологічні інспектори і надалі вимагають від операторів цей документ під час перевірок вантажів.

Додатковим і болючим питанням є також ситуація в Криму та на Сході України, яка, безумовно, вносить значні корективи до логістичних ланцюгів та створює вкрай небезпечні умови праці для відповідальних перевізників. Головні проблеми в цьому розрізі такі: страхування ризиків відправника вантажу, незрозуміла та хаотична система пунктів пропуску вантажів, небезпека для життя і здоров'я перевізника. Інша сторона медалі - це фактична неможливість вивезення вантажів за межі самопроголошених республік на Сході. Стосовно Криму експерти зазначили, що новий статус цієї території (вільна економічна зона) де-факто не виконується, а вантажі пропускаються за незрозумілими схемами. Гостро також стоїть питання розрахунків, адже українське законодавство не дозволяє транзакції з банками окупованих територій.

З огляду на вищеперераховану проблематику, Асоціація не може назвати умови, в яких доводиться працювати логістичним компаніям, ідеальними. Перед ринком, дійсно, постає багато проблем, які значно ускладнюють роботу та, якщо подумати, в підсумку дуже сильно впливають на гаманці кінцевих споживачів. Саме тому, бізнес-спільнота, прагне звернути увагу політиків, ЗМІ та громадськості в цілому до цих питань. Ми маємо надію на те, що ситуація покращиться завдяки спільним зусиллям представників бізнесу та влади!

Для отримання додаткової інформації, будь ласка, звертайтеся до Юлії Гоцик, Голови департаменту  комунікацій Європейської Бізнес Асоціації, за телефоном +38 (044) 496-06-01+38 (044) 496-06-01 або по e-mail: Yulia.Gotsyk@eba.com.ua


 

Просмотреть архив новостей






Версия для печати  
На первую страницу  
Контактная информация  


 
Логин  
Пароль
Регистрация
Забыли пароль?
Вы не авторизированы,
пройдите авторизацию
Логистический оператор
Транспортные биржи
Таможенные брокеры